Hantos Periodika
Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar gondozásában félévente megjelenő tudományos folyóirat
Kiadó, felelős kiadó:
Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar
Veresné Prof. Dr. Somosi Mariann dékán
A szerkesztőbizottság elnöke, főszerkesztő:
Dr. Musinszki Zoltán
Főszerkesztő helyettes:
Dr. Molnár László, e-mail: marml@uni-miskolc.hu
Szerkesztőbizottság:
Prof. Dr. Balaton Károly, Dr. habil. Nagy Szabolcs. Dr. Nagy Zoltán,
Prof. Dr. Sikos T. Tamás, Veresné Prof. Dr. Somosi Mariann
Szakmai és nyelvi lektorálás:
a Miskolci Egyetem oktatói és külső minősített oktatók, szakemberek
A szerkesztőség címe:
Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar
3515 Miskolc, Egyetemváros
Technikai szerkesztő:
Szabóné Petrovics Szilvia, e-mail: rekpetro@uni-miskolc.hu
1.évfolyam, 1.szám, 2020/1.
TARTALOMJEGYZÉK
-
Dombi Márton – Zsiga Bianka: SZEGILONG ÉS A KÖZFOGLALKOZTATÁS JÖVŐJE
-
Faludi Tamás: PARTNERKAPCSOLATOK AZ ELLÁTÁSI LÁNCBAN: A DOMINANCIA KÉRDÉSE
-
Greutter-Gregus Éva: OKOS VÁROSOK KÖRNYEZETI DIMENZIÓJÁNAK VIZSGÁLATA
-
Horváth Kata – Kertész Bence: „KOMLÓSKA A VIDÉKI BRANDÉPÍTÉS ÉLÉN” - EGY PERIFÉRIKUS KISTÉRSÉG JÓ FOGLALKOZTATÁSI GYAKORLATAINAK ELEMZŐ BEMUTATÁSA, AZ ADAPTÁCIÓ MÁS TERÜLETEN TÖRTÉNŐ LEHETŐSÉGÉNEK VIZSGÁLATA
-
Gábor Mélypataki – Zsófia Juhászné Riczu: LABOUR LAW AND EMPLOYMENT POLICY IMPLICATIONS OF DIGITIZING WORK AND INTRODUCING ROBOTICS
-
Metszősy Gabriella: TÁRSADALMI INNOVÁCIÓ KONCEPCIÓK ÉRTÉKELÉSE
-
Nagy Stella: MAGYAR VÁROSOK HELYZETE AZ OKOS MOBILITÁS TERÜLETÉN
-
Orosz Dániel: „OKOS MEGOLDÁSOK” AZ INGATLANPIACON,KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A VISEGRÁDI ORSZÁGOKRA
1.évfolyam, 2.szám, 2020/2.
TARTALOMJEGYZÉK
-
Gyenes Mirella: A MISKOLCI VÁROSLAKÓK INNOVATÍV SMART CITY MEGOLDÁSOKKAL KAPCSOLATOS ISMERETEINEK ÉS ATTITŰDJÉNEK FELTÁRÁSA
-
Horváth Kata – Molnár László: A NEUROMARKETING ESZKÖZEI ÉS ALKALMAZÁSI TERÜLETEI
-
Horváth Petra Eszter: A LÁTÁSSÉRÜLTEK ÉS A FOGYASZTÓI MAGATARTÁS
-
Kiss Dorottya Fanni: BESZERZŐI KOMPETENCIÁK, MINT A VÁLLALATI VERSENYKÉPES-SÉG KULCSA
-
Molnár László – Flórusz Réka: INNOVÁCIÓS FOLYAMATOK A KIS- ÉS KÖZÉPVÁLLALKOZÁSOK KÖRÉBEN
-
Polonkai Ádám: AZ ÖNKÉNTESSÉG MOTIVÁCIÓS TÉNYEZŐI MAGYARORSZÁGON
2.évfolyam, 1.szám, 2021/1.
TARTALOMJEGYZÉK
-
Greutter-Gregus Éva: OKOS VÁROSOK KÖRNYEZETI, GAZDASÁGI ÉS ÉLETMINŐSÉG DIMENZIÓJÁNAK VIZSGÁLATA BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYÉBEN
-
Kovácsné dr. Havelant Kinga: DIGITÁLIS KOMPTENECIÁK A Z-GENERÁCIÓBAN
-
Langár Bence: EGY HATÉKONY PRE-IPO VÁLLALATI CONTROLLINGRENDSZER KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB PARAMÉTEREI
-
Nagy Ernő: MEGTAKARÍTÁSOK ÉS ÉLETCIKLUS
-
Nagy Stella: MISKOLC VÁROS KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSI HELYZETKÉPE ÉS KIHÍVÁSAI
-
Takácsné Papp Adrienn: AZ ÖNKORMÁNYZATOK SZEREPE A TELEPÜLÉSI ENERGIAÁTMENETBEN
2.évfolyam, 2.szám, 2021/2.
TARTALOMJEGYZÉK
-
Birinyi Laura: A BLOCKCHAIN SZABÁLYOZÁSÁNAK MÉRLEGELÉSE A FOGYASZTÓK SZEMPONTJÁBÓL
-
Gál Petra – Horváth Kata: INGATLANPIACI TENDENCIÁK ÉS A Z GENERÁCIÓ
-
Kucsma Daniella – Nagy Stella: SZAKKOLLÉGIUM ALAPJAI, AVAGY HOGYAN LEGYEN HATÉKONY A MUNKA
-
Horváth Kata: A HAZAI NEUROMARKETING KUTATÁS METAELEMZÉSE
-
Jobbágy Fanny: A TÁRSADALMI VÁLLALKOZÁSOK ÜZLETI MODELLJE ÉS HELYI GAZDASÁGFEJLESZTÉSI HATÁSAI
-
Nácsa Csaba: A DIGITALIZÁCIÓ ÉS A KONTROLLING
-
Stefanovics Viktória: GÉPJÁRMŰIPARI VÁLLALATOK HATÁSA A MAGYAR GAZDASÁGRA, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A FOGLALKOZTATÁSRA
Különszám, 2021.
TARTALOMJEGYZÉK
-
Andráskó Dóra Diána: A VÁLLALATI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÁS HAZAI ELTERJEDÉSÉT GÁTLÓ TÉNYEZŐK VIZSGÁLATA MAGYAR EMPIRIKUS KUTATÁSOK EREDMÉNYEI ALAPJÁN
-
Andráskó Dóra Diána – Stefán Réka: BÉREN KÍVÜLI JUTTATÁSOK ÖSZTÖNZŐ EREJE GENERÁCIÓNKÉNT
-
Bakó Tamás Sándor: A STRATÉGIAI DÖNTÉSHOZATAL ÉS A FELELŐSSÉG KÉRDÉSE
-
Czibrik Gábor: HOGYAN MARKETINGEZZ NEKÜNK
-
Faludi Tamás: AZ ELLÁTÁSILÁNC-MENEDZSMENT FEJLŐDÉSE
-
Jurák Eszter Réka – Kucsma Daniella: ONLINE OKTATÁS BEVEZETÉSE A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN
-
Metszősy Gabriella: KÖZÖSSÉGI TANULÁS SZEREPE A TÁRSADALMI INNOVÁCIÓ FOLYAMATÁBAN
-
Murányi Klaudia: A HITELINTÉZETEK AKTUÁLIS KIHÍVÁSAI
-
Nagy László: A NEUROMARKETING FEJLŐDÉSE MAGYARORSZÁGON - TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEK 2016-OS ÉS 2020-AS ÁLLAPOTÁNAK ÖSSZEHASONLÍTÓ VIZSGÁLATA
-
Orosz Dániel: A VÁLSÁGOK HATÁSAI AZ INGATLANPIACRA
-
Perge Anna: A KOMPETENCIAMENEDZSMENT ÉRTELMEZÉSI TARTOMÁNYA ÉS ÉRTÉKKÉSZLETE A VÉDŐNŐI SZOLGÁLATBAN
-
Pleszkó Renáta: TŐKESZERKEZETI KÉRDÉSEK A MAGYARORSZÁGI VÁLLALATOK TEKINTETÉBEN 2015-2018 ÉVEK VIZSGÁLATA ALAPJÁN
-
Szaniszló Veronika – Kozma Tamás András: A FIATALOK MOBILITÁSA, A KÜLFÖLDI ÖNKÉNTESSÉGRE VALÓ HAJLANDÓSÁG MAGYARORSZÁGI VISZONYLATBAN
-
Tóthné Kiss Anett: AZ INNOVÁCIÓT GÁTLÓ TÉNYEZŐK HATÁSA AZ IPARI VÁLLALATOK SZERVEZETI TELJESÍTMÉNYÉRE
-
Veres Dominika: STRATÉGIAI TERV – EGY KISVÁLLALKOZÁS REGENERÁLÁSA A COVID-19-RE
-
Zapreskó-Farkas Evelin: A KORONAVÍRUS HATÁSA A TURIZMUSRA KÜLÖNÖS TEKINTETTEL AZ EURÓPAI ORSZÁGOKRA
3.évfolyam, 1. szám, 2022/1.
TARTALOMJEGYZÉK
-
GHAYTH ALI JARAD: The Blockchain Technology and the Future of Marketing: Prospects and Challenges
-
FALUDI TAMÁS: Az ellátásilánc-menedzsment fejlődése
-
FEHÉR MÁRTON: Research Trends in Online and Generation Marketing in Hungary
-
HAJDU GERGŐ: A tartalommarketing szerepe a customer journey modellben
-
KHAN FAWAD, DR. KUNOS ISTVÁN: The Impact of Training on Organizational Commitment, Turnover Intention of Employees and Employees’ Performance: A Literature Survey
-
NAGY ERNŐ: A zöld bankolás lehetőségei Magyarországon
-
OROSZ DÁNIEL: Az okos oktatás komponens hozzájárulásának vizsgálata a városok smart teljesítményéhez, hazai és nemzetközi példák alapján
-
SENAN AMER: Reality of Solid Waste Management in Jordan
-
VARGA KRISZTINA: Social Innovation Proesses in the Nyírbátor District
-
SIPOSNÉ NÁNDORI ESZTER – GALAJDA ESZTER: Gimnáziumi tanárok a pedagógus minősítési rendszerben
-
GÁL EDINA PANNA – LIPTÁK KATALIN: A beszerzési folyamatok elemzése a Jabil Circuit Magyarország Kft-nél
-
KOVÁCS ADRIENN – HAJDÚ NOÉMI: Marketingkommunikációs kampány tervezése a „Fekete Rúzs” esetében
-
SZÁRAZ TAMARA – HAJDÚ NOÉMI: A Macroklinika kommunikációs tevékenységének specifikuma
-
HORVÁTH KATA: Neurális hálózatok marketing alkalmazásai
-
KAPOSVÁRI LÁSZLÓ: Adatvezérelt közlekedési vállalat – A tömegközlekedési szolgáltatás tervezése és kontrollingja üzleti intelligencia megoldásokkal
-
MONTVAJSZKI EVELIN – SÁRKÖZI ZSUZSA: Hernádszentandrás közfoglalkoztatási jó gyakorlatának ismertetése
-
SZAKOS RÉKA – VERES LAURA – LIPTÁK KATALIN: A munkavégzés körülményeinek a változása a koronavírus járvány időszaka alatt
-
ZILAHY ZSÓFIA – LIPTÁK KATALIN: A nők munkaerőpiaci helyzete Magyarországon
-
SÁRKÖZINÉ PERGE ILDIKÓ: A cégautó mint motivációs eszköz az építőipari vállalkozásoknál egy konkrét példán keresztül
3.évfolyam, 2. szám, 2022/2.
TARTALOMJEGYZÉK
-
Mohammad Alhariri: THE EFFECT OF INFRASTRUCTURE INVESTMENT ON TOURISM IN HUNGARY
-
Bánné dr. Gál Boglárka: AZ AGGLOMERÁCIÓS TELEPÜLÉSEK FEJLŐDÉSÉNEK GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI HATÁSAI
-
Greutter-Gregus Éva: A VÁROS RUGALMASSÁGI INDEX (CRI) KÖRNYEZETI DIMENZIÓJÁNAK ELEMZÉSE A BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI VÁROSOK ESETÉBEN
-
Kisantal Barbara: A KORONAVÍRUS HATÁSA A Z GENERÁCIÓ SZABADIDŐS TEVÉKENYSÉGÉRE EGY FELVIDÉKI KISVÁROS PÉLDÁJÁN KERESZTÜL
-
dr. Kocsicska Ivana: A MAGYAR ÉS A SZERB EGÉSZÉGÜGYI DOLGOZÓK MUNKÁJUKKAL VALÓ ELÉGEDETTSÉGÉNEK ÖSSZEHASONLÍTÓ VIZSGÁLATA
-
Rosa Alamian: THE UNDERSTANDING OF DECISION-MAKING STYLE IN ORGANIZATIONS BY CULTURAL DIMENSIONS IN IRAN AND HUNGARY
-
Khan Fawad, dr. Kunos István: “A LITERATURE SURVERY ON THE RELATIONSHIP OF TRANSFORMATIONAL LEADERSHIP WITH CHANGE MANAGEMENT”
-
Senan Amer: THE IMPACT OF STRATEGIC LEADERSHIP ON THE ADMINISTRATIVE EMPLOYEES PERFORMANCE IN THE MINISTRY OF EDUCATIONS IN JORDAN
-
Somayeh Kariman: THE IMPORTANCE OF IMPROVING COMMUNICATION SKILLS FOR IINTERNATIONAL STUDENTS
-
Szabó Szilvia: AZ IDEGENNYELV-TANULÁS MOTIVÁCIÓI ÉS GÁTLÓ TÉNYEZŐI
-
dr. Bihariné Kalászdi Beáta: EGYETEMI HALLGATÓK FOGYATÉKOSSÁGGAL ÉLŐKKEL KAPCSOLATOS BEFOGADÓ ATTITŰDJÉNEK VIZSGÁLATA A MISKOLCI EGYETEM KÉT KIVÁLASZTOTT KARÁN TANULÓK ESETÉBEN
-
Hajdu Gergő: A TARTALOMMARKETING TÖRTÉNETE
-
Katalin Kurucz: EXAMINATION OF CONSUMER BEHAVIOUR IN CASE OF GLUTEN- AND LACTOSE-FREE PRODUCTS BASED ON A SURVEY CONDUCTED IN HUNGARY
-
Zoltán Somosi: HOW TO START THE SEO, USING ON-PAGE TECHNIQUES - ANALYSIS AND SUGGESTION FOR STARTING FIRMS
-
Bihari Péter: SZÉNERŐMŰVEK SZEREPE KÍNA ENERGIAMIXÉBEN
-
Saleh Jawarneh: FINANCIAL PERFORMANCE ANALYSIS OF JORDANIAN COMMERCIAL BANKS USING CAMELS RATING MODEL
-
Gergely Kiss: GAMIFICATION IN SERVICE OF SOCIETY
-
Mohammad Kamel Talal Kashour: TERRITORIAL DISPARITIES IN THE EUROPEAN RESIDENTIAL ENERGY USE
-
Takácsné Papp Adrienn: AZ ÉGHAJLATPOLITIKAI KÉRDÉSEK MEGJELENÉSE AZ ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIA TERVEZÉSI GYAKORLATÁBAN
4.évfolyam, 1. szám, 2023/1.
TARTALOMJEGYZÉK
-
MOHAMMAD ALHARIRI: The Impact of Transportation on Poland’s Tourism Demand
-
BÁNNÉ DR. GÁL BOGLÁRKA: Gazdaságfejlesztés Észak - Magyarországon, különös tekintettel a közlekedési infrastruktúrára és hatásaira
-
MOHAMMAD JABER: Insights on Energy Poverty from Jordan
-
MOHAMMAD KASHOUR: Evaluating the pandemic resilience of the European smart cities
-
SÁROSI-BLÁGA ÁGNES: Oktatási helyzetkép a Csíki medencéről
-
ZAPRESKÓ-FARKAS EVELIN: Konvergencia vagy divergencia, területi különbségek a Visegrádi országokban az elmúlt 20 évben
-
ZAPRESKÓ-FARKAS EVELIN: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye és Pest megye kibocsátási teljesítménye és munkanélküliségi rátájának vizsgálata és összehasonlítása, különös tekintettel a trendvizsgálat fókuszában
-
BAKOS ANDRÁS: Vezetői stílusok összehasonlító elemzése
-
FODOR PÉTER KRISTÓF: The Emergence of Behavioural Elements in Strategic Management
-
KASZA LAJOS: Vállalkozói attitűd és a versenyképesség összefüggései
-
ENDRE NAGY: "Let's Play Surviving!" - The Impact of Accelerating Environmental Changes on HR Controlling of Ongropack Ltd
-
ZOLTÁN SOMOSI: Theoretical Review of Customer Relationship Management
-
ERDÉLYI ATTILA: A központi költségvetés részköltségvetéseinek vizsgálata 2017-2021. évek között
-
FAWAD KHAN: The Effects of Psychological Capital and Core Self-Evaluation on Organizational Commitment
-
TESKI NORBERT: Az ellenőrzés szerepe a köztulajdonú vállalkozások teljesítményében
-
HORVÁTH ÁGNES – HAJDÚ NOÉMI – MOLNÁR LÁSZLÓ – BERECZK ÁDÁM – SZŰCSNÉ MARKOVICS KLÁRA: Ügyfélközpontú innovációk alkalmazása a KKV-k körében
4.évfolyam, 2. szám, 2023/2.
TARTALOMJEGYZÉK
-
BÁNNÉ GÁL BOGLÁRKA: Helyi termékeket előállító kisüzemi beruházások fenntarthatóságának elemzése
-
BÓDI DÁNIEL: A térszerkezeti adottságok Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyében
-
BEÁTA BURÓ: Summary of the Techno-Economical Implications of the Green Transition of the Steel Industry
-
ZAPRESKÓ-FARKAS EVELIN: Csehország területi konvergencia tükrében
-
BIHARI PÉTER: Az Európai Unió energiapolitikájának kialakulása, fejlődésének fontosabb mérföldkövei és jövőbeni célja
-
MOHAMMAD KASHOUR: The Influence of Energy Prices on Energy Poverty in Hungary
-
PENTE ZSOMBOR: A hidrogén-technológia történeti fejlődése és jelenlegi helyzete az innovációs menedzsment elméleteinek perspektívájából
-
MOLNÁR TAMÁS: Helyi termékek jelentősége
-
SÁNDOR HAJNALKA: A Hallyu hatása Dél-Korea turizmusára
-
ZOLTÁN SOMOSI: Terms of use, limitations and shortcomings of the UTAUT model based on a literature review
-
KOCSICSKA IVANA: Az egészségügyi dolgozók munkával való elégedettsége Szerbia egyes területi egységeiben - primer és szekunder adatok összehasonlítása
-
GÁBOR LUKÁCS: Factors Influencing Productivity in Case of Blue-Collar Workers
-
ENDRE NAGY: Puzzle: done! From the payroll to the professional HR Controlling at Ongropack Ltd
-
PÁSZK NORBERT: A gyógynövénytermesztési ágazat néhány sajátossága
-
RAKACZKI ZOLTÁN: Projektmenedzsment elmélete a 2024. évi Európai Egyetemi Játékok gyakorlatában
-
TESKI NORBERT: A nemzeti tulajdonú gazdasági társaságok teljesítményét támogató integritás tényezők
-
ZSUGA ZSOLT: A japán üzleti kultúra kialakulása
-
ERDÉLYI ATTILA: Államadósság-finanszírozás a lakossági megtakarításokból
-
KISS MILÁN: Az MNB szerepe a pénzforgalmon keresztül megfigyelhető visszaélések kezelésében
-
AYOUSHA FAYYAZ: Connecting R&D and Growth through a Theoretical Model
-
AMIR SAEED VADIE: The Role of Emotional Intelligence in Effective Leadership and Team Management
-
FEKETE LAURA: Miért nincs hipermarket mindenhol a magyar piacon?
-
LIPTÁK KATALIN – PIRGER TAMÁS: Sikeres szociális szövetkezetek Dunán innen és túl