Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Hantos Periodika

Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar gondozásában félévente megjelenő tudományos folyóirat
 
Kiadó, felelős kiadó:
Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar
Veresné Prof. Dr. Somosi Mariann dékán
 
A szerkesztőbizottság elnöke, főszerkesztő:
Dr. Musinszki Zoltán
 
Főszerkesztő helyettes:
Dr. Molnár László, e-mail: marml@uni-miskolc.hu
 
Szerkesztőbizottság:
Prof. Dr. Balaton Károly, Dr. habil. Nagy Szabolcs. Dr. Nagy Zoltán,
Prof. Dr. Sikos T. Tamás, Veresné Prof. Dr. Somosi Mariann
 
Szakmai és nyelvi lektorálás:
a Miskolci Egyetem oktatói és külső minősített oktatók, szakemberek
 
A szerkesztőség címe:
Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar
3515 Miskolc, Egyetemváros
 
Technikai szerkesztő:
Szabóné Petrovics Szilvia, e-mail: rekpetro@uni-miskolc.hu
 

1.évfolyam, 1.szám, 2020/1.

 
TARTALOMJEGYZÉK
  1. Dombi Márton – Zsiga Bianka: SZEGILONG ÉS A KÖZFOGLALKOZTATÁS JÖVŐJE
  2. Faludi Tamás: PARTNERKAPCSOLATOK AZ ELLÁTÁSI LÁNCBAN: A DOMINANCIA KÉRDÉSE
  3. Greutter-Gregus Éva: OKOS VÁROSOK KÖRNYEZETI DIMENZIÓJÁNAK VIZSGÁLATA
  4. Horváth Kata – Kertész Bence: „KOMLÓSKA A VIDÉKI BRANDÉPÍTÉS ÉLÉN” - EGY PERIFÉRIKUS KISTÉRSÉG JÓ FOGLALKOZTATÁSI GYAKORLATAINAK ELEMZŐ BEMUTATÁSA, AZ ADAPTÁCIÓ MÁS TERÜLETEN TÖRTÉNŐ LEHETŐSÉGÉNEK VIZSGÁLATA
  5. Gábor Mélypataki – Zsófia Juhászné Riczu: LABOUR LAW AND EMPLOYMENT POLICY IMPLICATIONS OF DIGITIZING WORK AND INTRODUCING ROBOTICS
  6. Metszősy Gabriella: TÁRSADALMI INNOVÁCIÓ KONCEPCIÓK ÉRTÉKELÉSE
  7. Nagy Stella: MAGYAR VÁROSOK HELYZETE AZ OKOS MOBILITÁS TERÜLETÉN
  8. Orosz Dániel: „OKOS MEGOLDÁSOK” AZ INGATLANPIACON,KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A VISEGRÁDI ORSZÁGOKRA

 

1.évfolyam, 2.szám, 2020/2.

TARTALOMJEGYZÉK

  1. Gyenes Mirella: A MISKOLCI VÁROSLAKÓK INNOVATÍV SMART CITY MEGOLDÁSOKKAL KAPCSOLATOS ISMERETEINEK ÉS ATTITŰDJÉNEK FELTÁRÁSA
  2. Horváth Kata – Molnár László: A NEUROMARKETING ESZKÖZEI ÉS ALKALMAZÁSI TERÜLETEI
  3. Horváth Petra Eszter: A LÁTÁSSÉRÜLTEK ÉS A FOGYASZTÓI MAGATARTÁS
  4. Kiss Dorottya Fanni: BESZERZŐI KOMPETENCIÁK, MINT A VÁLLALATI VERSENYKÉPES-SÉG KULCSA
  5. Molnár László – Flórusz Réka: INNOVÁCIÓS FOLYAMATOK A KIS- ÉS KÖZÉPVÁLLALKOZÁSOK KÖRÉBEN
  6. Polonkai Ádám: AZ ÖNKÉNTESSÉG MOTIVÁCIÓS TÉNYEZŐI MAGYARORSZÁGON
 

2.évfolyam, 1.szám, 2021/1.

 
TARTALOMJEGYZÉK
  1. Greutter-Gregus Éva: OKOS VÁROSOK KÖRNYEZETI, GAZDASÁGI ÉS ÉLETMINŐSÉG DIMENZIÓJÁNAK VIZSGÁLATA BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYÉBEN
  2. Kovácsné dr. Havelant Kinga: DIGITÁLIS KOMPTENECIÁK A Z-GENERÁCIÓBAN
  3. Langár Bence: EGY HATÉKONY PRE-IPO VÁLLALATI CONTROLLINGRENDSZER KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB PARAMÉTEREI
  4. Nagy Ernő: MEGTAKARÍTÁSOK ÉS ÉLETCIKLUS
  5. Nagy Stella: MISKOLC VÁROS KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSI HELYZETKÉPE ÉS KIHÍVÁSAI
  6. Takácsné Papp Adrienn: AZ ÖNKORMÁNYZATOK SZEREPE A TELEPÜLÉSI ENERGIAÁTMENETBEN

2.évfolyam, 2.szám, 2021/2.

 
TARTALOMJEGYZÉK
  1. Birinyi Laura: A BLOCKCHAIN SZABÁLYOZÁSÁNAK MÉRLEGELÉSE A FOGYASZTÓK SZEMPONTJÁBÓL
  2. Gál Petra – Horváth Kata: INGATLANPIACI TENDENCIÁK ÉS A Z GENERÁCIÓ
  3. Kucsma Daniella – Nagy Stella: SZAKKOLLÉGIUM ALAPJAI, AVAGY HOGYAN LEGYEN HATÉKONY A MUNKA
  4. Horváth Kata: A HAZAI NEUROMARKETING KUTATÁS METAELEMZÉSE
  5. Jobbágy Fanny: A TÁRSADALMI VÁLLALKOZÁSOK ÜZLETI MODELLJE ÉS HELYI GAZDASÁGFEJLESZTÉSI HATÁSAI
  6. Nácsa Csaba: A DIGITALIZÁCIÓ ÉS A KONTROLLING
  7. Stefanovics Viktória: GÉPJÁRMŰIPARI VÁLLALATOK HATÁSA A MAGYAR GAZDASÁGRA, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A FOGLALKOZTATÁSRA
 

Különszám, 2021.

 
TARTALOMJEGYZÉK
  1. Andráskó Dóra Diána: A VÁLLALATI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÁS HAZAI ELTERJEDÉSÉT GÁTLÓ TÉNYEZŐK VIZSGÁLATA MAGYAR EMPIRIKUS KUTATÁSOK EREDMÉNYEI ALAPJÁN
  2. Andráskó Dóra Diána – Stefán Réka: BÉREN KÍVÜLI JUTTATÁSOK ÖSZTÖNZŐ EREJE GENERÁCIÓNKÉNT
  3. Bakó Tamás Sándor: A STRATÉGIAI DÖNTÉSHOZATAL ÉS A FELELŐSSÉG KÉRDÉSE
  4. Czibrik Gábor: HOGYAN MARKETINGEZZ NEKÜNK
  5. Faludi Tamás: AZ ELLÁTÁSILÁNC-MENEDZSMENT FEJLŐDÉSE
  6. Jurák Eszter Réka – Kucsma Daniella: ONLINE OKTATÁS BEVEZETÉSE A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN
  7. Metszősy Gabriella: KÖZÖSSÉGI TANULÁS SZEREPE A TÁRSADALMI INNOVÁCIÓ FOLYAMATÁBAN
  8. Murányi Klaudia: A HITELINTÉZETEK AKTUÁLIS KIHÍVÁSAI
  9. Nagy László: A NEUROMARKETING FEJLŐDÉSE MAGYARORSZÁGON - TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEK 2016-OS ÉS 2020-AS ÁLLAPOTÁNAK ÖSSZEHASONLÍTÓ VIZSGÁLATA 
  10. Orosz Dániel: A VÁLSÁGOK HATÁSAI AZ INGATLANPIACRA
  11. Perge Anna: A KOMPETENCIAMENEDZSMENT ÉRTELMEZÉSI TARTOMÁNYA ÉS ÉRTÉKKÉSZLETE A VÉDŐNŐI SZOLGÁLATBAN
  12. Pleszkó Renáta: TŐKESZERKEZETI KÉRDÉSEK A MAGYARORSZÁGI VÁLLALATOK TEKINTETÉBEN 2015-2018 ÉVEK VIZSGÁLATA ALAPJÁN
  13. Szaniszló Veronika – Kozma Tamás András: A FIATALOK MOBILITÁSA, A KÜLFÖLDI ÖNKÉNTESSÉGRE VALÓ HAJLANDÓSÁG MAGYARORSZÁGI VISZONYLATBAN
  14. Tóthné Kiss Anett: AZ INNOVÁCIÓT GÁTLÓ TÉNYEZŐK HATÁSA AZ IPARI VÁLLALATOK SZERVEZETI TELJESÍTMÉNYÉRE
  15. Veres Dominika: STRATÉGIAI TERV – EGY KISVÁLLALKOZÁS REGENERÁLÁSA A COVID-19-RE
  16. Zapreskó-Farkas Evelin: A KORONAVÍRUS HATÁSA A TURIZMUSRA KÜLÖNÖS TEKINTETTEL AZ EURÓPAI ORSZÁGOKRA

 

3.évfolyam, 1. szám, 2022/1.

 
TARTALOMJEGYZÉK
  1. GHAYTH ALI JARAD: The Blockchain Technology and the Future of Marketing: Prospects and Challenges
  2. FALUDI TAMÁS: Az ellátásilánc-menedzsment fejlődése
  3. FEHÉR MÁRTON: Research Trends in Online and Generation Marketing in Hungary
  4. HAJDU GERGŐ: A tartalommarketing szerepe a customer journey modellben
  5. KHAN FAWAD, DR. KUNOS ISTVÁN: The Impact of Training on Organizational Commitment, Turnover Intention of Employees and Employees’ Performance: A Literature Survey
  6. NAGY ERNŐ: A zöld bankolás lehetőségei Magyarországon
  7. OROSZ DÁNIEL: Az okos oktatás komponens hozzájárulásának vizsgálata a városok smart teljesítményéhez, hazai és nemzetközi példák alapján
  8. SENAN AMER: Reality of Solid Waste Management in Jordan
  9. VARGA KRISZTINA: Social Innovation Proesses in the Nyírbátor District
  10. SIPOSNÉ NÁNDORI ESZTER – GALAJDA ESZTER: Gimnáziumi tanárok a pedagógus minősítési rendszerben
  11. GÁL EDINA PANNA – LIPTÁK KATALIN: A beszerzési folyamatok elemzése a Jabil Circuit Magyarország Kft-nél
  12. KOVÁCS ADRIENN – HAJDÚ NOÉMI: Marketingkommunikációs kampány tervezése a „Fekete Rúzs” esetében 
  13. SZÁRAZ TAMARA – HAJDÚ NOÉMI: A Macroklinika kommunikációs tevékenységének specifikuma 
  14. HORVÁTH KATA: Neurális hálózatok marketing alkalmazásai
  15. KAPOSVÁRI LÁSZLÓ: Adatvezérelt közlekedési vállalat – A tömegközlekedési szolgáltatás tervezése és kontrollingja üzleti intelligencia megoldásokkal 
  16. MONTVAJSZKI EVELIN – SÁRKÖZI ZSUZSA: Hernádszentandrás közfoglalkoztatási jó gyakorlatának ismertetése 
  17. SZAKOS RÉKA – VERES LAURA – LIPTÁK KATALIN: A munkavégzés körülményeinek a változása a koronavírus járvány időszaka alatt 
  18. ZILAHY ZSÓFIA – LIPTÁK KATALIN: A nők munkaerőpiaci helyzete Magyarországon 
  19. SÁRKÖZINÉ PERGE ILDIKÓ: A cégautó mint motivációs eszköz az építőipari vállalkozásoknál egy konkrét példán keresztül 
 

 

3.évfolyam, 2. szám, 2022/2.

 
TARTALOMJEGYZÉK
  1. Mohammad Alhariri: THE EFFECT OF INFRASTRUCTURE INVESTMENT ON TOURISM IN HUNGARY
  2. Bánné dr. Gál Boglárka: AZ AGGLOMERÁCIÓS TELEPÜLÉSEK FEJLŐDÉSÉNEK GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI HATÁSAI
  3. Greutter-Gregus Éva: A VÁROS RUGALMASSÁGI INDEX (CRI) KÖRNYEZETI DIMENZIÓJÁNAK ELEMZÉSE A BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI VÁROSOK ESETÉBEN
  4. Kisantal Barbara: A KORONAVÍRUS HATÁSA A Z GENERÁCIÓ SZABADIDŐS TEVÉKENYSÉGÉRE EGY FELVIDÉKI KISVÁROS PÉLDÁJÁN KERESZTÜL
  5. dr. Kocsicska Ivana: A MAGYAR ÉS A SZERB EGÉSZÉGÜGYI DOLGOZÓK MUNKÁJUKKAL VALÓ ELÉGEDETTSÉGÉNEK ÖSSZEHASONLÍTÓ VIZSGÁLATA
  6. Rosa Alamian: THE UNDERSTANDING OF DECISION-MAKING STYLE IN ORGANIZATIONS BY CULTURAL DIMENSIONS IN IRAN AND HUNGARY
  7. Khan Fawad, dr. Kunos István: “A LITERATURE SURVERY ON THE RELATIONSHIP OF TRANSFORMATIONAL LEADERSHIP WITH CHANGE MANAGEMENT”
  8. Senan Amer: THE IMPACT OF STRATEGIC LEADERSHIP ON THE ADMINISTRATIVE EMPLOYEES PERFORMANCE IN THE MINISTRY OF EDUCATIONS IN JORDAN
  9. Somayeh Kariman: THE IMPORTANCE OF IMPROVING COMMUNICATION SKILLS FOR IINTERNATIONAL STUDENTS
  10. Szabó Szilvia: AZ IDEGENNYELV-TANULÁS MOTIVÁCIÓI ÉS GÁTLÓ TÉNYEZŐI
  11. dr. Bihariné Kalászdi Beáta: EGYETEMI HALLGATÓK FOGYATÉKOSSÁGGAL ÉLŐKKEL KAPCSOLATOS BEFOGADÓ ATTITŰDJÉNEK VIZSGÁLATA A MISKOLCI EGYETEM KÉT KIVÁLASZTOTT KARÁN TANULÓK ESETÉBEN
  12. Hajdu Gergő: A TARTALOMMARKETING TÖRTÉNETE
  13. Katalin Kurucz: EXAMINATION OF CONSUMER BEHAVIOUR IN CASE OF GLUTEN- AND LACTOSE-FREE PRODUCTS BASED ON A SURVEY CONDUCTED IN HUNGARY
  14. Zoltán Somosi: HOW TO START THE SEO, USING ON-PAGE TECHNIQUES - ANALYSIS AND SUGGESTION FOR STARTING FIRMS
  15. Bihari Péter: SZÉNERŐMŰVEK SZEREPE KÍNA ENERGIAMIXÉBEN
  16. Saleh Jawarneh: FINANCIAL PERFORMANCE ANALYSIS OF JORDANIAN COMMERCIAL BANKS USING CAMELS RATING MODEL
  17. Gergely Kiss: GAMIFICATION IN SERVICE OF SOCIETY
  18. Mohammad Kamel Talal Kashour: TERRITORIAL DISPARITIES IN THE EUROPEAN RESIDENTIAL ENERGY USE
  19. Takácsné Papp Adrienn: AZ ÉGHAJLATPOLITIKAI KÉRDÉSEK MEGJELENÉSE AZ ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIA TERVEZÉSI GYAKORLATÁBAN
 

 

4.évfolyam, 1. szám, 2023/1.

TARTALOMJEGYZÉK

  1. MOHAMMAD ALHARIRI: The Impact of Transportation on Poland’s Tourism Demand
  2. BÁNNÉ DR. GÁL BOGLÁRKA: Gazdaságfejlesztés Észak - Magyarországon, különös tekintettel a közlekedési infrastruktúrára és hatásaira
  3. MOHAMMAD JABER: Insights on Energy Poverty from Jordan
  4. MOHAMMAD KASHOUR: Evaluating the pandemic resilience of the European smart cities
  5. SÁROSI-BLÁGA ÁGNES: Oktatási helyzetkép a Csíki medencéről
  6. ZAPRESKÓ-FARKAS EVELIN: Konvergencia vagy divergencia, területi különbségek a Visegrádi országokban az elmúlt 20 évben
  7. ZAPRESKÓ-FARKAS EVELIN: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye és Pest megye kibocsátási teljesítménye és munkanélküliségi rátájának vizsgálata és összehasonlítása, különös tekintettel a trendvizsgálat fókuszában
  8. BAKOS ANDRÁS: Vezetői stílusok összehasonlító elemzése
  9. FODOR PÉTER KRISTÓF: The Emergence of Behavioural Elements in Strategic Management
  10. KASZA LAJOS: Vállalkozói attitűd és a versenyképesség összefüggései
  11. ENDRE NAGY: "Let's Play Surviving!" - The Impact of Accelerating Environmental Changes on HR Controlling of Ongropack Ltd
  12. ZOLTÁN SOMOSI: Theoretical Review of Customer Relationship Management
  13. ERDÉLYI ATTILA: A központi költségvetés részköltségvetéseinek vizsgálata 2017-2021. évek között
  14. FAWAD KHAN: The Effects of Psychological Capital and Core Self-Evaluation on Organizational Commitment
  15. TESKI NORBERT: Az ellenőrzés szerepe a köztulajdonú vállalkozások teljesítményében
  16. HORVÁTH ÁGNES – HAJDÚ NOÉMI – MOLNÁR LÁSZLÓ – BERECZK ÁDÁM – SZŰCSNÉ MARKOVICS KLÁRA: Ügyfélközpontú innovációk alkalmazása a KKV-k körében

 

4.évfolyam, 2. szám, 2023/2.

TARTALOMJEGYZÉK

 
  1. BÁNNÉ GÁL BOGLÁRKA: Helyi termékeket előállító kisüzemi beruházások fenntarthatóságának elemzése
  2. BÓDI DÁNIEL: A térszerkezeti adottságok Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyében
  3. BEÁTA BURÓ: Summary of the Techno-Economical Implications of the Green Transition of the Steel Industry
  4. ZAPRESKÓ-FARKAS EVELIN: Csehország területi konvergencia tükrében 
  5. BIHARI PÉTER: Az Európai Unió energiapolitikájának kialakulása, fejlődésének fontosabb mérföldkövei és jövőbeni célja 
  6. MOHAMMAD KASHOUR: The Influence of Energy Prices on Energy Poverty in Hungary 
  7. PENTE ZSOMBOR: A hidrogén-technológia történeti fejlődése és jelenlegi helyzete az innovációs menedzsment elméleteinek perspektívájából 
  8. MOLNÁR TAMÁS: Helyi termékek jelentősége 
  9. SÁNDOR HAJNALKA: A Hallyu hatása Dél-Korea turizmusára 
  10. ZOLTÁN SOMOSI: Terms of use, limitations and shortcomings of the UTAUT model based on a literature review 
  11. KOCSICSKA IVANA: Az egészségügyi dolgozók munkával való elégedettsége Szerbia egyes területi egységeiben - primer és szekunder adatok összehasonlítása 
  12. GÁBOR LUKÁCS: Factors Influencing Productivity in Case of Blue-Collar Workers 
  13. ENDRE NAGY: Puzzle: done! From the payroll to the professional HR Controlling at Ongropack Ltd 
  14. PÁSZK NORBERT: A gyógynövénytermesztési ágazat néhány sajátossága 
  15. RAKACZKI ZOLTÁN: Projektmenedzsment elmélete a 2024. évi Európai Egyetemi Játékok gyakorlatában 
  16. TESKI NORBERT: A nemzeti tulajdonú gazdasági társaságok teljesítményét támogató integritás tényezők 
  17. ZSUGA ZSOLT: A japán üzleti kultúra kialakulása 
  18. ERDÉLYI ATTILA: Államadósság-finanszírozás a lakossági megtakarításokból 
  19. KISS MILÁN: Az MNB szerepe a pénzforgalmon keresztül megfigyelhető visszaélések kezelésében 
  20. AYOUSHA FAYYAZ: Connecting R&D and Growth through a Theoretical Model 
  21. AMIR SAEED VADIE: The Role of Emotional Intelligence in Effective Leadership and Team Management 
  22. FEKETE LAURA: Miért nincs hipermarket mindenhol a magyar piacon?
  23. LIPTÁK KATALIN – PIRGER TAMÁS: Sikeres szociális szövetkezetek Dunán innen és túl